Van Arlie Beach in twee dagen naar Hervey Bay

28 september 2016 - Hervey Bay, Australië

Van Arlie Beach via Sarina naar Gracemare

Maandagmorgen wederom vroeg vertrokken, maar voor het vertrek eerst een verstekeling uit de camper verwijdert, Japie Krekel wilde namelijk ook mee.
(zo’n 7cm grote groen krekel)
Verder hebben we ook nog wat meegenomen van Arlie Beach namelijk 60 bulten van sandflies and mozzies, ondanks het beste spul wat er tegen zou moeten helpen.
Maar niet geklaagd, we gaan weer verder naar het zuiden Sarina is de plaats waar we de nacht doorbrengen, verder rustig aan gedaan na de rit van 185 km.

Dinsdag 27 september gaan we richting Rockhamton onderweg nog even gestopt om de oceaan te zien (we blijven tenslotte Zeeuwen en kunnen niet lang zonder de zee) Onderweg waren we bang in een bosbrand terecht te komen de lucht werd steeds zwarter, gelukkig bleek het een gecontroleerde bosbrand te zijn. In Rockhamton, de Botanische tuin en de Zoo bezocht. Ik had altijd gedacht dat saucijsjes van de slager kwamen, echter hier groeien ze aan de bomen.  (de foto zal het bewijzen) Ondertussen besloten om een camping ten zuiden van Rockhamton op te zoeken en dat is dan Gracemare geworden een rustige camping verder weg van de Bruce highway. En dan vergeet ik bijna het belangrijkste eindelijk na
1310 km de eerste levende wallaby’s gezien.

Woensdag wordt weer een lange rit naar Hervey Bay van zo’n 395 km daar staat voor donderdag een Whale watching tour op het programma.

1. Loes Lipowski:
    28 september 2016
    Hallo Wim en Carla,
    Door het lezen van jullie reisverhaal en de mooie foto's geniet ik mee van jullie reis.
    Super leuk, groetjes Loes