De laatste week in WA

2 november 2016 - Rockingham, Australië

hRockingham en omgeving

Dinsdag 25 oktober vandaag gaan we met Eric and Mary naar Mandurah waar we een dolfijnen en canal cruise boeken. De dolfijnen laten zich echter al eerder zien, tijdens de wandeling naar het Tourist en bookings kantoor zwemmen er net twee dolfijnen onder de brug door, aangezien de anderen wat voorop liepen hebben zij de dolfijnen net gemist.
Tijdens de vaartocht door de kanalen komen we al snel een paar dolfijnen tegen die voor de boot uit zwemmen. Na de boottocht maken we nog een wandeling en dat maakt hongerig, dus wat doe je dan lekker Fish and  Chips gaan eten in 1 van de vele restaurantjes.
Daarna via een toeristische route terug naar Rockingham.

Woensdag 26 oktober vandaag gaan we met z’n tweetjes op pad, om  8:45 nemen we de bus naar het treinstation in Rockingham waar we op de trein naar Perth stappen. Aangekomen in Perth (9:30) gaan we eerst langs het Tourist office waar we als tip krijgen om een tochtje te maken met de Solar Electric Ferry, na eerst nog wat rondgekeken te hebben in Perth gaan we om 1 uur met de ferry mee, het gezelschap bestaat uit 3 Duitsers en 2 Hollanders.
De schipper heet Roy en is recent nog in Ierland geweest. We krijgen tijdens de 45 minuten durende tocht een heleboel te horen en hij laat ook nog even horen hoe een didgeridoo bespeeld wordt, hij heeft de didgeridoo bespelen echter niet in Australië maar in Ierland geleerd. Na de boottocht stappen we uit bij Victoria Gardens, waar ze net met een hoogwerker een soort grote dennenappels uit de boom halen ter voorkoming van ongelukken. Overigens schijnen de Aboriginals dit een lekkernij te vinden. Bij Victoria Gardens stappen we op de gratis Yellow Cat die ons weer naar het centrum brengt. Om 15:30 stappen we op de trein naar Rockingham.

Donderdag 27 oktober vanmorgen samen met Eric, Richard en Carla naar een sportpark bij Perth gereden aangezien we meer te weten wilden komen over Cricket (volkssport no1 in Australie)  Harper heeft deze dag een schooltoernooi, maar helaas na uitleg van Eric en Richard begrijpen we nog niet hoe het met de puntentelling zit, dat komt mogelijk ook  doordat ze voor de schoolteams een wat andere telling hanteren. We hebben drie wedstrijden bekeken en je haalt er dan wel de kinderen uit die ook cricket bij een vereniging spelen waaronder Harper die ook nog een Hattrick scoorde. Vanavond gaan we op bezoek bij Eric jr. en Adele om hun recent betrokken woning te bekijken.

Vrijdag 28 oktober, vandaag nog een keer terug naar Fremantle, waar we in de overdekte markt aan de haven nog op zoek gaan naar wat souvenirs, aansluitend nog een rondje langs de haven gemaakt en in een verkeersopstopping terecht gekomen aangezien 1 van de bruggen totaal afgesloten was.

Zaterdag 29 oktober, de dag begint met een tropische stortbui verder een aardige dag met wel veel wind, we doen vandaag rustig aan, wat boodschappen en verder nog een rondje langs de Beach.

Zondag 30 oktober om 8:30 komt Eric ons ophalen en gaan we vervolgens met Michelle, Richard, Mary, Eric en de kinderen Sarah, Harper, Kurt en Evan naar Peel Zoo in Pinjarra.
In de Zoo krijg ik al gelijk een Python om mijn nek, volgens de verzorgster schijnt hij mij lekker te vinden ruiken (zal wel rat zijn) verder kangoeroes en veel vogelsoorten en de Tazmania Devil, waar ze daar een fokprogramma mee doen. Ook nog gebeten door een eerst heel lief doende kaketoe. Daarna zijn we naar een  park gereden voor een lunch BBQ. In Australië kom je in heel veel parken ook BBQ toestellen tegen waar iedereen gebruik van kan maken en er zijn er veel speeltoestellen voor de jeugd aanwezig.

Maandag 31 oktober gaan we naar Collie, een National park in de buurt van Bunburry en dat wordt al weer onze laatste activiteit. Om 8:30 vertrekken we voor een bijna 4 uur  durende autorit o.a door de wijnstreek, de eerste stop is bij Gnomesville een kabouterdorp waar duizenden kabouters staan uit heel de wereld door bezoekers daar neer gezet, een indrukwekkend gezicht.
Daarna rijden we naar Wellington National park via een Unsealed road (gelukkig zijn we met 4 wheel drive cars) naar Honeymoon pool, waar we picknicken en Kurt en Harper het water ingaan weliswaar met wat moeite want het water is ijskoud. Vervolgens rijden we nog naar de Wellington dam en aansluitend gaan we weer richting Rockingham. We hebben geen zin meer om te koken dus halen we maar Fish and chips en dat ging er wel in na zo’n dag.

Dinsdag 1 november is het nog een was draaien en dan de koffers inpakken en nog wat genieten aan de Beach. Na het avondeten nog een laatste keer de zon onder zien gaan.

Woensdag 2 november vandaag brengen we de rest van de dag door bij Mary and Eric. Onze vlucht naar  Dubai is om 22:05 en donderdag om 08:00 uur vertrekken we als het goed is naar Amsterdam waar de verwachte aankomst gepland staat op 12:40 uur.

;

1. Leoni:
    2 november 2016
    Afgaande op de blogs hebben je een geweldige vakantie gehad. Goede terugreis.