Fjordentocht

12 juni 2018 - Gudvangen, Noorwegen

Maandag 11 juni we rijden van het eiland Runde weer via de smalle tunnel en brug (halverwege kan gepasseerd worden) via Volda, waar we eerst een brug en daarna een tunnel van 7765 meter hebben gehad en daarna de veerboot nemen naar Folkestad. In Lote nemen we dan de volgende veerboot. Na wat tussenstops om van de mooie vergezichten te genieten en uiteraard wat te eten rijden we vervolgens door naar de camping bij Sogndal, een schitterende camping maar goed aan de prijs.

Op de camping hebben we geboekt voor de vaartocht op dinsdag van Kaupanger naar Gudvangen een vaartocht van twee en een half uur tussen de fjorden door. In Gudvangen verblijven we vanacht op Vang Camping In Kaupanger nog eerst voordat we naar de veerhaven reden even een staafkerk bezocht. Woensdag gaan we richting Bergen en als tip hadden we doorgekregen om naar camping Lote te gaan vlak in de buurt van Bergen en vandaar de bus en de metro naar Bergen te nemen, die tip gaan we dan ook maar opvolgen