Cradle Mountains

6 februari 2023 - Mole Creek, Australië

maandag 6 februari Vandaag met de camper via Paradise via en Moina naar Cradle Mountain, een heel bochtige weg met haarspeldbochten steile klimmen en afdalingen een route van 70 km waar je 2 uur over doet., maar wel leuk om te rijden. Onderweg weer veel dode dieren zoals Wallaby's en Wombats gezien. Bij het park aangekomen eerst een ticket gehaald voor de shuttelbus (gratis met je Nationale parkpas) We hebben toch eerst maar ons warm aangekleed en regenjas aangedaan, aangezien het licht was gaan regenen. Nadat de bus ons naar Dove lake had gebracht hebben we daar een wandeling gemaakt. Onderweg de Mierenegel aan het werk gezien om wormen of iets anders te vinden. Bij onze volgende wandeling (weindorfer forest walk) hebben we de Wombat gespot. Vervolgens zijn we we weer naar de camping gereden en nog even een tussenstop gemaakt bij Mersey Valley Olivers road Scenic Lookout. Na terugkomst in Mole creek even langs de pomp gereden om was Diesel in de tank te gooien.