Het einde van de vakantie nadert

28 juni 2018 - Zuidwolde, Nederland

Maandag 25 juni we vertrekken van de camping in Gummerup en gaan we naar onze laatste camping in Denemarken. Deze camping ligt dicht bij de Deense Waddenzee en wel naar Mogeltonder, dit is één van Denemarken oudste stadjes met huizen uit o.a. 1735.
Dinsdag 26 juni vandaag is het weer eens schitterend weer en gaan we naar Romo een nationaalpark van de Waddenzee. Allereerst willen we het bezoekerscentrum bezoeken, betalen met creditkaart, of INGpas was niet mogelijk alleen met Deensepas en ze verdomde om Engels of Duits te spreken, We hebben dit dan ook even duidelijk gemaakt en zijn daarna weer vertrokken. We zijn doorgereden naar het plaatsje Havneby waar we een wandeling langs de Boulevard hebben gemaakt, en een verse vis voor op de BBQ gekocht. Daarna zijn we nog een stukje doorgereden en kwamen we op een stuk strand terecht, waar je het water alleen met de verrekijker kon zien. Iedereen ging daar dan ook met de auto of camper het strand op, om bij het water te komen.
Woensdag 27 juni verlaten we Denemarken en maken we een tussenstop in Duitsland en hopelijk zonder veel fileleed. Gelukkig viel het voor ons redelijk mee met de files, wel om de ergste ellende te ontlopen door een buitenwijk van Bremen omgereden. Later hoorden we dat andere campinggasten 3 uur hadden vastgestaan bij Hamburg. We hadden zelf ook nog geluk op de linkerbaan precies naast ons knalden 4 auto's op elkaar veel rook van verbrand rubber, achter ons was het ineens erg rustig op de autobahn. Om halfzes zijn we nog even naar de voetbal gaan kijken zuid Korea - Duitsland, het juichen van mij bij het doelpunt van Korea werd niet door alle Duitse gasten gewaardeerd,. Na de voetbal in het restaurant gegeten en dat was voor mij natuurlijk een Duitse curryworst met pommes. Dinsdag zijn we zonder problemen naar Zuidwolde in Drenthe gereden, morgen nog een dagje rustig aan en dan de camper weer inleveren.

1. Elbert:
    28 juni 2018
    Wim van harte gefeliciteerd, fijne verjaardag
    Het was leuk om de reis zo met jullie mee te maken.
    Wat een mooie herinnering.
    Geniet nog samen van de laatste dagen.
    En dan heb je gewoon nog steeds vrij :-)
  2. Wim en Carla van de Woestijne:
    29 juni 2018
    Bedankt en inderdaad geen vakantie meer, maar gewoon "vrij"
  3. Manuela:
    29 juni 2018
    Haha die Wim, je hebt weer vrienden gemaakt bij de wedstrijd Zuid-Korea-Duitsland las ik!

Nog gefeliciteerd met je verjaardag Wim! Nog vele jaren.
    En genieten doen jullie al volop lees ik. Dus daar kunnen jullie bij terugkomst in Nederland nog lekker mee doorgaan! Geniet er van, groetjes Manuela
  4. Wim en Carla van de Woestijne:
    29 juni 2018
    Ik heb die Duitsers daarna getroost en die pijn overgaat, wij kennen dat gevoel. De volgende morgen waren ze al zover dat ze ook vonden dat het terecht was.
  5. Mona:
    Hoi Wim,
    Alsnog gefeliciteerd met je verjaardag! Inmiddels weer heelhuids thuis. Het was leuk om mee te kijken/lezen tijdens jullie reis! groetjes,Mona
  6. Willy:
    Hallo Wim en Carla,
    Jullie hebben een ontzettend mooie reis gemaakt zeg. Geweldig!
    Wim nog van harte gefeliciteerd hoor.
  7. Wim en Carla van de Woestijne:
    2 juli 2018
    Dank je, nu nog de rotste klus het album maken en vooral selecteren. Maar eerst alles thuis stofvrij maken na de renovatie.
  8. Wim en Carla van de Woestijne:
    2 juli 2018
    Willy bedankt, zodra ik een keert in de buurt ben dan heb ik nog een boekje met oude schepen voor je, vanuit Stockholm.