Onderweg naar de Fjorden

8 juni 2018 - Våmhus, Zweden

Woensdag 6 juni Nationale feestdag in Zweden, we merken daar overigens weinig van, hoogstens wat extra vlaggen. Vandaag moeten we dan eindelijk Rendieren gaan zien in het wild, na zo'n 125 km dan eindelijk het eerste Rendier gezien, verder op de weg waar ze zouden moeten zitten geen enkele meer. Aangekomen op de camping in Tanneskroket, bleek alles daar op slot te zitten, we besluiten dan ook maar door te rijden naar Roros in Noorwegen. Onderweg daar naartoe nog wel een aantal Rendieren gezien en een paar dat nadat Carla ze op de foto had gezet, midden op de weg gingen lopen. Op een camping vlakbij het centrum was er plaats. Donderdag 7 juni zijn we dan eerst het oude mijnwerkersdorpje gaan bezichtigen en vervolgens het Kopermijnmuseum bezocht, met een audiotour van alles te weten gekomen over die barre tijd. De camping in Alvdal viel tegen en aangezien het nog redelijk vroeg in de middag was, hebben we besloten om alvast wat door te rijden richting Andalsnes (scheelt vrijdag weer een aantal kilometers) We zijn terecht gekomen in Dombas. We kijken vanuit de camper op de besneeuwde heuvels.
Vrijdag 8 juni het zou vandaag een korte rit worden naar Andalsnes, maar ondertussen hebben we de plannen toch weer gewijzigd, we zijn via de Trolstiggen naar Linge gereden en daar de veerboot naar Edsdal gepakt. Maar de Trolstiggenweg is een schitterende route vol met haarspeldbochten en schitterende vergezichten.  Verder lag er nog veel sneeuw zoals op een fot te zien is, lag er op een stukje naast de Camper nog twee meter hoog de sneeuw. Bij de veerboot aangekomen waren we precies de laatste die nog mee kon. (het paste net) We overnachten op een camping in Norddal.
Zaterdag gaan we naar het vogeleiland Runde. De overnachtingen in Andalsnes en Alesund slaan we dan ook over.

1. Desmond:
    8 juni 2018
    Zo te zien doet het land je daar geen goed.. Je neus is gegroeid en zelf ben je gekrompen.
  2. Wim en Carla van de Woestijne:
    10 juni 2018
    Gekrompen kan kloppen, dat moet van de koude nachten zijn.