van Granna via Berg naar Nakna en vervolgens naar Stockholm

1 juni 2018 - Skarpnäck, Zweden

Vandaag (donderdag) vanaf de camping in Granna naar Berg aan het Gottakanaal gereden. Dit kanaal loopt van Vattern (meer) via diverse meren naar de Botnische golf, bij Bergen over een stukje van ongeveer 2 km moet het scheepvaartverkeer 11 sluizen passeren en een hoogte verschil van 18,2 meter overbruggen. dit was de moeite waard om even voor om te rijden. Daarna zijn we doorgereden naar de camping in Nakna (camping Sorsons). Op deze camping hebben we voor het eerst kennis gemaakt met de knut, de volgende morgen leek het wel of ik de mazelen had, ik zat helemaal onder de bultjes. Inmiddels is het vrijdag 1 juni en de eerste week zit er al weer bijna op. Onderweg naar onze camping bij Stockholm nog boodschappen ingeslagen bij Willy's een supermarkt waar ze bijna alles hebben en niet onbelangrijk voor normale prijzen (vergelijkbaar met Nederland) De camping waar we de komende twee nachten verblijven ligt in een buitenwijk Skarpnack, vlakbij de bushalte naar het centrum van Stockholm waar we zaterdag naar toe gaan. Daarover later meer.