Van Eksjo naar Granna

30 mei 2018 - Gränna, Zweden

Maandag 29 mei een bezoek gebracht aan het Malilla Alg park en ik maar denken dat we een algenkwekerij gingen bekijken, blijken het Elanden te zijn. Bij binnenkomst kregen we een aantal takken mee, niet om zelf op te eten maar om te voeren aan de Elanden. Al snel bleek dat ze de aardappels in de voerbakken lekkerder vonden. Carla kon het goed vinden en de Elanden vonden het dan ook prima om gevoerd te worden. Bij terugkomst op de camping maar weer een maaltijd besteld in het restaurant, het was te warm om zelf aan de slag te gaan. Dinsdag via Eksjo waar we het historische gedeelte van het stadje hebben bekeken, hier bevinden zich allemaal houten huisjes. In 2015 is door een hevige brand een aantal huisjes verloren gegaan. Na Eksjo zijn we via Jonkoping doorgereden naar Granna waar we een schitterende plaats aan het meer hebben. Morgen staat het Gottakanaal (ook wel scheidingskanaal) genoemd vanwege de vele ruzies die ontstaan om in het smalle kanaal door de sluizen te gaan.