van Puttgarden naar Gummarp Eksjo

28 mei 2018 - Gummarp, Zweden

Zondagmorgen om 9:15 uur de veerboot van Puttgarden naar Rodby in Denemarken, een vaartocht van drie kwartier in de dichte mist en veel wind. Na de paspoortcontrole in Denemarken via de Oresundbrug naar Malmo in Zweden. Na een broodje bij Subway verder gereden naar Ysstad (bekend van de TV series van Wallander) een leuk stadje met mooie gebouwen. Daarna zijn we verder gereden naar onze eerste camping in Zweden camping Bromolla gelegen aan een meer (hoe kan het ook anders in Zweden.

Maandag 28 mei vandaag grotendeels via een alternatieve route, soms wel erg alternatief via onverharde smalle weggetjes naar de camping in Gummarp Eksjo De camping is vernoemd naar het meer namelijk Mycklaflons camping. De camping is in handen van een Nederlandse eigenaar. `s avonds  heeft de kok van de camping een heerlijke curry gemaakt (en dat voor 110 SEK p.p)

Dit was het weer morgen gaan we een elandenpark bezoeken en blijven we nog een nacht op de zelfde camping staan.