De laatste weken in WA (West Australie)

24 oktober 2016 - Rockingham, Australië

Perth vervolg

Maandag 17 oktober rustig aan gedaan, de weblog bijgewerkt en de dag begonnen en geëindigd met een wandeling langs de Beach.

Dinsdag 18 oktober eerst met Eric naar de Hill gereden,  daar waar Harper en Kurt elke morgen aan hun conditie werken trap op, trap af en dat zo’n 10 keer achter elkaar, wij waren na 1 keer op al buiten adem. Het gebied heet Cape Peron en je kunt hier genieten van een prachtig uitzicht over de oceaan met schitterende rotsformaties. We hoopten daar dolfijnen te spotten, die lieten zich helaas niet zien wel een slangetje van zo’n 40 – 50 cm en heel veel aalscholvers (ander type dan in Nederland). Wat er ook te zien was, heel veel Spaanse margrieten op de heuvels. (bij ons 3 plantjes voor 10 euro) Na genoten te hebben van de rust en het mooie uitzicht gaan we richting Perth, aangezien ik in de ANWB gids gezien had, dat in Lake Morgan net buiten Perth heel veel Zwarte zwanen te zien zouden zijn en dat klopte ook. Naast de zwarte Zwanen (het symbool van Perth) waren er ook veel andere eenden soorten en veel jong spul, dan besef je weer dat het hier voorjaar is. We zijn het hele meer rondgelopen en moe maar voldaan terug gereden naar Rockingham.

Woensdag 19 oktober om 8:15 uur vertrokken naar Perth, waar we eerst de auto geparkeerd hebben in Kings park en vervolgens met de free Green cat bus naar Elisabeth Quay waar de nieuwe skyline van de City is ontstaan. Na nog wat in de city te hebben rondgekeken zijn we met de Cat bus naar Kings park gegaan, waar vandaan je een schitterend uitzicht hebt over de city, maar ook kunt genieten van de vele wildflowers.

Donderdag 20 oktober vandaag eerst wat boodschappen gedaan en daarna naar Fremantle, waar we eerst The Round House uit 1831 bezoeken en aansluitend nog wat souvenirs kopen. Na de middag brengen we een bezoek aan de Fremantle Prison uit 1850 en die nog tot 1991 in gebruik is geweest.

Vrijdag 21 oktober vandaag heeft Eric werkzaamheden thuis (voorbereidingen BBQ). Het is prachtig weer 23 graden nog wel een beetje koude wind, maar prima weer voor een strandwandeling. Er is al behoorlijk wat activiteit aan de Beach, zaterdag begint daar een week van sculpturen welke vandaag opgebouwd worden, al de sculpturen bestaan uit afval, zoals doppen, blikjes en ander wegwerpspul er zitten kunststukjes bij. Na een poosje lekker op het balkon van de zon te hebben genoten, maken we nog een wandeling maar nu de andere kant van de Beach op.

Zaterdag 22 oktober  BBQ time om 11 uur vertrekken we naar David waar de BBQ gehouden zal worden. Vanaf 13:30 druppelt de rest van de familie en vrienden binnen, Richard heeft dan inmiddels het vlees gebakken op de BBQ en de salades en ander spul is dan door Mary bereid. In totaal zijn er 29 man, vrouw en kinderen op de BBQ, de kids zitten voornamelijk in het zwembad. Het is ook een verrassing dat Eildon en Derek aanwezig zijn en natuurlijk
Eric jr en zijn verloofde Adele. Zo tegen 17:30 vertrekken de eersten en wij krijgen om 19:00 uur een lift van Eildon en Derek en laten we Mary met nog een heleboel eten achter.

Zondag 23 oktober het wordt een warme dag 28 graden en het verkeer naar het strand begint al tegen 7 uur op gang te komen, wij maken tegen 10 uur een rondje en doen het de rest van de dag rustig aan, lekker luieren op het balkon met een goed boek.

Maandag 24 oktober om 7 uur, het is een gladde zee en met de verrekijker tuur ik de zee af en zie 3 dolfijnen zwemmen, Carla heeft ze helaas gemist, morgen misschien toch maar eens vroeg naar de Beach, aangezien dan de kans het grootst is.