Sydney

14 oktober 2016 - Sydney, Australië

Sydney

Donderdagmorgen nadat we de camper weer in de originele staat hebben gebracht, is het tijd om The Blue Mountains te verlaten en richting Maui in Sydney te rijden. De reis en het inleveren verloopt vlot. Het aantal verreden kilometers is in totaal 3662 geworden, dit  zit maar een 400 km van onze schatting vandaan en in Australië kijkje niet op een paar honderd meer. Het taxibusje om ons naar het hotel te brengen was ook snel aanwezig, ik was echter nog aan de hoogte van de camper gewend dus knal ik met m’n hoofd tegen de bovenrand van het busje aan, een flinke scheur en natuurlijk overal bloed. (dus dat wordt minstens 4 weken langer in Australië blijven) Gelukkig viel alles mee en na een half uurtje was het ergste leed geleden.

Nadat we ons hebben ingeschreven in het hotel gaan we gelijk op verkenning uit en of we nog dingen van de vorige keer herkennen. Er is in die 5 jaar heel veel veranderd in Sydney, de monorail is weg en bij Darling Harbour is een heel nieuw international convention centre neergezet met een groot plein ervoor, verder liggen er een aantal straten op de schop, alles met de bedoeling voor een snellere doorstroming van het verkeer en dat is wel nodig ook.

Vrijdag onze laatste dag in NSW na het ontbijt in het hotel gaan we naar het central station, waar we op de bus stappen.Na een verkennende rit door het centrum stappen we over op de bus naar Bondi Beach. De grote van het strand is ongeveer te vergelijken met het nollestrand, alleen zijn de golven wel flink wat hoger. Maar na de tv serie is het wel leuk om het eens in het echt te zien. De jeugd kreeg ook les in het surfen, dat ging spelenderwijs. De echte surfers lagen in het water te wachten tot de goede golf en die kwam regelmatig.

Na Bondi Beach nog even bij het Operahouse geweest en tot slot nog een wandeling door de Botanic Garden die dit jaar 200 jaar bestaat. Eten hebben we in Chinatown gedaan. Ons hotel ligt immers tegen die wijk aan. Zaterdag om 9 uur staat de taxi voor om ons naar het vliegveld te brengen zodat we om 12 uur kunnen vertrekken naar Perth, een vlucht van 5 uur en toch komen we om 2 uur aan.

1. Anneke Coppoolse:
    14 oktober 2016
    Tja, voor 4 weken extra vakantie zou ik mijn kop ook wel willen stoten. Hopelijk ligt alles nog wel op een rijtje. ; )
  2. Wim van de Woestijne aquarium:
    15 oktober 2016
    Jij gaat er vanuit dat bij alles ooit op een rijtje heeft gelegen, daar ben ik blij mee.