Van Cairns naar Innisfail

22 september 2016 - Innisfail, Australië

De eerste twee dagen onderweg met de Camper

Na de instructie en het aanbod van de leuke Nieuw Zeelandse van Maui Campers om met ons mee te gaan. (toch maar afgewezen ik denk dat m`n hart dat niet aan kan 2 vrouwen) beginnen we aan de reis.
Na het inslaan van proviand voor de eerste drie dagen, zijn we via een schitterende route en diverse tussenstops o.a.Palm Cove naar de camping bij Port Douglas gereden.

Dag 2 Daintree en Atherthon
Via alweer een mooie route naar  “Bruce Belcher’s” Daitree River Cruises waar we kennis hebben gemaakt met de krokodillen, in diverse leeftijden zijn we ze tegen gekomen langs de rivier. Gelukkig hadden we een gids die zelfs de kleinste krokodil wist te ontdekken. Tijdens de tocht ook nog diverse vogels gespot.

Na de vaartocht over de Daintree river gaan we weer verder richting de camping in Atherton, we pakken de toeristische route via Mount Molloy (met een geweldig uitzicht) gaan we via Mareeba naar Big4 caravanpark Woodlands. (en hebben we voor het eerst wat lichte regen)

Dag 3 Curtain Figg Tree en watervallen
Vanmorgen vroeg opgestaan net als al die Aussies. Om 9:00 uur waren we al onderweg naar onze eerste stop de Curain Fig Tree bij Yungaburra, daarna via Malanda naar Millaa Millaa waar we een mooie waterval hebben gezien, maar het kan nog mooier en die zagen we net voorbij Ravenshoe de Milstream Falls, we moesten daarvoor wel over een onverharde weg, gelukkig is al het glaswerk heel gebleven. We zitten nu op de Mango Tree camping in Innisfail recht tegenover het zwembad, de verleiding wordt nu wel erg groot om er in te springen. Morgen gaan we richting het zuiden

1. Leoni:
    22 september 2016
    Is er een foto dat je staat te twijfelen op het randje van het zwembad?
  2. Desmond:
    22 september 2016
    Nu natuurlijk erg benieuwd naar de foto's (ook van de instructie van de camper :-P ).
    Heb je nog een Salty meegenomen voor thuis?
    Maar.. Ben je nu wezen zwemmen of niet?
  3. Huub Stijnsprachtige:
    Geniet er maar van.
    De groetjes Corrie en Huub
  4. Wim en Carla van de Woestijne:
    23 september 2016
    De foto op het randje van het zwembad mocht er niet op van de eigenaar van de weblog, misschien maar goed ook.
  5. Desmond:
    23 september 2016
    Die foto op het randje van het zwembad was zelf ook op het randje ;-)