Cairns

19 september 2016 - Cairns, Australië

De vliegreis en de aankomst in Cairns

Na wat vertragingen in Amsterdam en Dubai zijn we toch redelijk op tijd in Brisbane aangekomen. Dan begint het circus van de Border Control, na 45 minuten slingerend door de aankomsthal konden we dan eindelijk onze koffers afgeven voor de binnenlandse vlucht.
Vervolgens met de bus naar het vliegveld voor binnenlandse vluchten, daar begon het circus van controle weer  opnieuw ik mocht nog een aantal spullen uit de koffer halen voor controle en kreeg ik ook nog controle op explosieve stoffen (ik zag er, denk ik, verdacht uit) Uiteindelijk mochten we dan naar de laatste vlucht van 2 uur naar Cairns of zoals de aussies zeggen Kerns.

Na een douche in Hotel Cairns zijn we gelijk de stad gaan verkennen en een dagtocht voor de volgende dag wezen boeken. Om 21:30 uur was het kaarsje toch echt op en zijn we gaan slapen.

Maandag 19 september Skyrail en Karunda Railway

Om 10:10 werden we door de bus opgehaald en gebracht naar het Skyrailstation Smithfield, vandaar gingen we met diverse tussenstops naar “Red Peak station” voor een korte wandeling door het regenwoud en vervolgens naar de volgende stop “Baron Falls”. Op filmpjes een geweldige waterval nu een klein stroompje. Na nog een derde stop gaan we tenslotte naar Karunda waar we de rest van de middag hebben doorgebracht. Nadat we net wat gegeten hadden kwamen we ineens een Duitse Braadworsten tent tegen, gelukkig kon Carla mij ervan weerhouden om die braatworst nog naar binnen te werken. Dinsdag de Maui camper ophalen en dan naar Port Douglas naar Glengarry Holiday park

1. Loes Lipowski:
    19 september 2016
    Goed gedaan Carla, hier zou het niet gelukt zijn om Wim van de braadworst te weerhouden, ha ha,

groetjes
  2. Jean Renar:
    19 september 2016
    Fijn om te horen dat het begin van jullie vakantie goed is verlopen.

Grtjs Jean
  3. Mary Boutens:
    20 september 2016
    Looks good :-)
  4. Hennie en djang hasjim:
    20 september 2016
    fotos ziet er heel mooi uit,geniet ervan van de vakantie grts.
  5. Rita Loswijk:
    21 september 2016
    Geniet ervan Wim, maar niet te veel eten anders wordt je akelig. hahahaha