Whale watching in Hervey Bay

29 september 2016 - Hervey Bay, Australië

Van Gracemere naar Hervey Bay

Woensdag 28 september om 7:10 uur vertrokken voor een rit van 395 km overigens de langste rit van de vakantie. Onderweg kwamen we in een fuik van de politie terecht en om 11 uur mocht ik al een blaasproef doen, gelukkig slaat het apparaat van koffie niet uit. Om 13 uur arriveren we op de camping, waar nog 1 plaats vrij was (precies genoeg dus)
Gelijk hebben we een Whale Watching tour bij Tasman Venture geboekt voor de ochtend, aangezien ze voor de middag veel wind en regen voorspelden.

Donderdagmorgen 7:25 uur staan we klaar om opgepikt te worden door het busje, de dame zat nog wat ruim in de tijd, dus heeft ze ons eerst nog een prive tourtje gegeven langs een veld met kangoeroes en daarna een aantal bomen vol met vleermuishonden (naam zoeken we later op) Vervolgens werden de andere gasten opgepikt en werden we naar de haven gebracht. Daar begon een onstuimige vaartocht naar de gebieden waar de walvissen zitten, inmiddels zijn er al een aantal reizigers zeeziek geworden. Zelf ben ik alleen overspoeld door een grote golf, als Zeeuw zou je toch moeten weten aan welke kant je moet gaan zitten om niet nat te worden. Na ongeveer een uur varen hebben we kunnen genieten van de sprongen van zowel moeder als dochter Humpback Whales. Een geweldige ervaring om dit meegemaakt te hebben. Om 13:00 uur zijn we weer teruggebracht naar de camping.

Morgen voor een kort ritje naar Noosa waar we ook weer twee dagen blijven

1. Jan en Marian:
    29 september 2016
    Prachtige reis tot nu toe. Geniet er nog maar van.
  2. Sander:
    29 september 2016
    Wauw! Te gek zeg! Vervelend he die bultjes... ze gaan steeds erger jeuken ook... Plezierig!
  3. Karin Kramer:
    29 september 2016
    Gaaf hoor! De vleerhonden zijn de flying foxes :)
  4. Colin:
    29 september 2016
    Je vakantie is nu geslaagd met die foto van de staart boven de zee.
  5. Marjolein de Visser:
    2 oktober 2016
    Prachtig, die bultruggen!
  6. Loes Lipowski:
    5 oktober 2016
    Schitterend, wat zijn het prachtige dieren, imposant en sierlijk, ook al zijn ze zo groot, lijkt me overweldigend om te zien.