Op weg naar Brisbane

2 oktober 2016 - Brisbane, Australië

Van Hervey Bay naar Landsborough en aansluitend Brisbane

Vrijdag 30 september vertrek naar Landsborough en niet naar Noosa zoals het plan was, soms gaan dingen niet zoals je ze gepland had. Door de schoolvakantie en Queens birthday had heel Queensland een heel lang weekend zodat alle campings aan de Sunshine Coast vol zaten. Gelukkig dankzij Wendy van de Big4 camping in Hervey Bay, een plaatsje gevonden in Landsborough dicht bij de Glass House Moutains en maar 6 km van de Australian Zoo van Steve Irwin. Zaterdag 1 oktober dan ook een dagje Zoo gedaan, wat we anders vanuit Brisbane zouden doen. Een mooie ruim opgezette dierentuin met natuurlijk een show met een krokodil. Vergeet ik bijna een belangrijk iets Carla is over haar eerste angst voor slangen heen, ze heeft met uitgestrekte arm een slang aangeraakt.

Inmiddels is het zondag en hebben we er alweer bijna een dag opzitten, vanmorgen rustig aan gedaan en tegen negen uur vertrokken voor een toeristische route naar de Glass House moutains een korte wandeling gemaakt, onderweg nog een heerlijke verse Pineapple gekocht en daarna verder gereden naar Brisbane, waar we eerst bij Maui lakens en handdoeken hebben omgewisseld. Vervolgens zijn we naar de camping New Market Garden gereden, waar we de komende drie dagen zullen overnachten.