Van Innisfail naar Arlie Beach

24 september 2016 - Arlie Beach, Australia, Australië

In twee dagen van Innisfail via Townsville naar Arlie Beach

Vrijdagmorgen om 8 uur vertrokken (in Nederland is het dan net 12 uur in de nacht)
voor een rit van zo’n  250 km.  Na wat tips van locals zijn we via Etty Bay waar de kasuaris te zien zou zijn, deze blijkt echter pas met lunchtijd te komen om een graantje mee te pikken van de beachgasten. Na Etty Bay gaan we langs Tully waar een 8 meter hoge laars staat, deze geeft de hoge waterstand van 1950 aan. Ook staat hier een oude nog werkende suikerfabriek. Na Tully doen we nog wat plaatsjes aan op weg naar Townsville. Onderweg nog even bij Frosty Mango een heerlijk mango ijsje gehaald en gelijk ook maar een verse ananas meegenomen. Na aankomst op de Big4 camping “walkabout palms” is het al weer snel tijd om het eten klaar te maken, het is immers om 18:00 uur al donker. Tegen 23:00 uur stapt de buurvrouw onze camper binnen ze had zich vergist in de camper (ook een Maui) helaas was het al een vrouw op leeftijd dus ruilen was geen optie.

Zaterdag 24 september al om 5:30 uur opgestaan en om 7:30 waren we al onderweg voor een rit van 275 km naar Arlie Beach. Met de nodige rustpauzes onderweg en een veranderend landschap, van groen naar kaal en verdroogd, komen rond 13:00 uur aan op de camping Adventure Whitsunday Resort Overigens heel wat kleiner dan de andere campings (lijkt meer op de Walcherse kust)

Vervolgens zijn we een dagtocht naar de Whitsundays gaan boeken voor de zondag, dus morgen moeten we al om 7:00 uur klaar staan. En ja we zijn nog even het zwembad in gedoken en nee er zijn geen foto’s van, in Australie mag je geen foto’s maken als er ook kinderen of mannen met afgetrainde lichamen op kunnen staan. Inmiddels hebben we er de eerste 1000 km opzitten.

1. Marjolein de Visser:
    24 september 2016
    Tja, Wim, nou maar hopen dat er geen jonge Adonis per ongeluk te camper in komt stappen. Dan wordt het verder lopen voor jou!