Van Brisbane via Ballina naar Mylestom

6 oktober 2016 - Brisbane, Australië

Op een bijna onbewoond eiland en door naar Mylestom

Woensdag 5 oktober weer Brisbane verlaten, zag er wel tegen op om van Noord naar Zuid dwars door de stad te gaan, echter via een stukje tolweg zaten we binnen de kortste tijd aan de andere kant van de stad. Onze volgende tussenstop zou Surfers Paradise worden, het was daar geen doorkomen aan en een parkeerplaats zoeken was ook geen doen.
We zijn dan ook doorgereden naar Brunswick Heads en aansluitend naar Byron Bay. In Byron Bay een wandeling over het strand gemaakt.(Overigens moesten we de klokken ook weer een uur vooruit zetten aangezien New South Wales de zomertijd hanteert en die was daar op 1 oktober ingegaan. (dus nu 9 uur verschil met Nederland)

Na Byron Bay zijn we naar de camping in South Ballina gereden, we konden daar alleen komen via een veerbootje. De camping “”Dolphin Bay Ballina Beach” ligt dan ook aan de oceaan. Natuurlijk wilden we even gaan zwemmen in de oceaan, daar is het echter niet van gekomen, staande werd je al de zee ingetrokken dus ons verstand gebruikt en alleen tot onze knieën in het water gestaan. De nacht waren er weer heel veel sterren te zien, het lijkt wel of er in Australië veel meer sterren te zien zijn.

De volgende morgen weer voor 8 uur vertrokken en onze eerste geplande stop was Grafton waar we de in bloei staande Jacarandabomen  zouden gaan bewonderen, echter je begrijpt het al, we waren een paar weken te vroeg, of de bloei was te laat door de koude winter zoals de man van het Toeristenbureau aangaf. Wel hebben we nog over de oude twee verdiepingen tellende brug gelopen. Na Grafton via de Big Banana op advies van de VVV vrouw bij de Big Banana, geen camping opgezocht in Coff’s Harbour I.v.m. de schoolvakantie in NSW zaten al deze campings vol. 25 km beneden Coff’s Harbour in Mylestom op North Beach Holiday Park zou voldoende ruimte zijn. Een grotere plek hebben we nog niet eerder gehad, wederom een wandeling aan de Beach gemaakt en daar kregen we een gratis show van een walvis die grote sprongen aan het maken was.