Brisbane dag 2

4 oktober 2016 - Brisbane, Australië

Dag 2 Brisbane

Vandaag dinsdag 4 oktober wederom een dagje Brisbane gedaan, met de bus lijn 345 vanaf New market naar het Cultuur centrum op de Southbank. Eerst wat over het openbaar vervoer in Brisbane dat is gewoon geweldig geregeld met je buskaartje kun je binnen 2 uur na aankoop ook gebruik maken van de City veerdienst. Voor de bussen is er gedeeltelijk een ondergronds wegennet aangelegd. Vanaf het cultuur centrum zijn we met de veerboot naar Kuawara centre gevaren. Vandaar uit zijn we lopend langs de oever van de Brisbane river naar de City Botanic Gardens gewandeld (en dat is voor ons meer genieten dan shoppen)

Ondanks dat zijn we toch even het centrum ingegaan voor wat souvenirs en een beschermdop voor mijn fotolens (die was ik kwijt geraakt) Nadat we dat gedaan hadden zijn we bij Victoria Bridge op de City Hopper gestapt en hebben we een vaartocht gemaakt over de rivier en natuurlijk onder de bekende Story Bridge door. Op de terugweg zijn we bij Arbour View uitgestapt en langs het strand aan de Southbank terug naar de bus. Brisbane heeft bij ons hoge notering gekregen. Wat ons verder nog is opgevallen in deze stad dat iedereen van jong tot oud, zodra ze uit de bus stappen de Chauffeur bedanken, daar kunnen we nog een voorbeeld aan nemen.