Van Port Macquarie naar Karuah

8 oktober 2016 - Karuah, Australië

Port Macquarie en Karuah

Vrijdag 7 oktober zijn we voordat we naar de camping zijn gereden eerst afgeslagen naar Wauchope, hier is Timbertown een houthakkers openluchtmuseum uit 1880 – 1930 gevestigd.Er werden demonstraties gegeven o.a. met Bullocks het besturen van zo’n stel uit de kluiten gewassen koeien en dat door een echte Aussie (onverstaanbaar dus) Vervolgens zijn we naar de camping aan de beach gereden “Breakwall Holiday Park” Na het eten, deze keer makkelijk soep met brood een heerlijke wandeling langs de Beach gemaakt, ondertussen nog genoten van de jeugd die aan het stunten was op het skateboard terrein.

Zaterdagmorgen rustig aangedaan voor ons doen en pas om half negen vertrokken, een toeristische route via Lighthouse Beach met prachtige vergezichten en weer walvissen, we hebben nu al meer walvissen dan kangoeroes gezien. Daarna hebben we weer een klein stukje snelweg gepakt en daarna via Forster en diverse meren naar onze camping voor de nacht gereden, dat is Karuah jetty Holiday park geworden. Uiteraard even over de jetty gelopen en vervolgens over een plankier tussen de mangrovebossen door. Heel vreemd hoe die bomen in dat zoute water kunnen groeien.

Zondag gaan we naar Cessnock in het wijngebied Hunter Valley.

Tot slot ook nog wat informatie over onze geweldige camper een Mercedes sprinter met alle mogelijke technische snufjes en nog zuinig in gebruik ook. Kortom we zijn zeer tevreden over de Maui Camper

1. Thea:
    8 oktober 2016
    Hoi Wim en Carla

Wat een hele mooie ervaring om walvissen en kangeroes te zien. Prachtig. Wat een vakantie lekker blijven genieten hoor en ik geniet van de mooie foto's van jullie reis.
  2. Karin Kramer:
    8 oktober 2016
    In Timbertown zijn wij in augustus ook geweest. Erg leuk dat Aussie taaltje ja :) En heel fijn dat de camper zo goed bevalt!
  3. Mona:
    10 oktober 2016
    Ik zou zeggen...caravan inruilen en een Maui kopen! :)
    Leuke foto's weer. Mooie en bijzondere reis!